zaterdag 29 augustus 2015

62 Mijn ziel vergaat van verlangen. Schutsrol

62 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken

MIJN ZIEL VERGAAT VAN VERLANGEN 1996

Schutsrol 11 x 140 cm met tasje 16 x 18 cm. In cassette.
Textiel, papier, verf, stiften, garens

Hoe hartverrukkend uw woningen
mijn ziel vergaat van verlangen
naar de voorhoven van de Heer
Heer der Hemelse heerscharen


 Na een reis naar EthiopiĆ« maakte ik een serie van 15 schutsrollen, amuletten, 
allen verschillend van vorm, kleur en  tekst met een tasje om in mee te dragen.

Voor hun sacrale tekst, de beschermende woorden gebruikte ik fragmenten uit de psalmvertaling die Ida Gerhardt samen met haar vriendin Marie van der Zeyden maakte.
Deze heet Mijn ziel vergaat van verlangen.
 



































Voor meer uitleg zie schutsrollen Met de Pelgrimsweg in het hart I en Van Goudbrokaat is haar Gewaad. Over Ethiopiƫ De Reis van Hadsepsuth naar het Land van Poenkt 1 en 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten