zondag 19 april 2020

167 Ik als een Groene Olijfboom. Schutsrol

167 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken

Ik, als een groene olijfboom 1997

Zijden schutsrol (142 x 15 cm) in tasje (26 x 16 cm)
Kaft 32 x 18 cm en cassette Liesbeth Visser.
 Textiel, verf, garens.
Tekst fragment Psalmvertaling Ida Gerhardt:

Ik, als een groene olijfboom
weet ik mij in Gods hoven
van Gods genade zeker
voor tijd en eeuwigheid.
U loof ik zonder einde
want Gij zijt de vervulling. 


                                                                                  
 
Schutsrol met tasje














































Een Schutsrol is  een perkamenten rolletje met heilige teksten 
om als talisman in een tasje mee te dragen, zoals ze dat in Ethiopiƫ doen.
 

















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten