woensdag 27 augustus 2014

29 Ik heb een tuin vol onbestaande bloemen.

29 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken

IK HEB EEN TUIN VOL ONBESTAANDE BLOEMEN

  Chemin des Jardins. Herbarium 2012

19 bladen in kaft 24 x 30 cm en cassette.
Textiel, vlieseline, verf, borduurzijde en naaigaren.



Als ondergrond gebruikte ik de "schilderlappen" van Ben Wasser,
stijf van de resten olieverf.
 Zijn kenmerkende kleurgebruik bepaalt de ondergrond van mijn tuin.

Om tegenstellingen te accentueren wisselde ik de geverfde lappen af
met dunne witte vlieseline.

Chemin des Jardins, 
ons adres in de Cher


 Tuinweg, Tuinstraat,
echt waar, ik heb het niet eens zelf verzonnen.

Dat deed de gemeente Azy,
want sinds twee jaar moet je ook in Frankrijk overal een echt postadres hebben.
De facteur die alles en iedereen kende is verleden tijd. 


De naam Tuinstraat is gekozen bij gebrek aan kerk, kasteel of school.
Zelfs een echt plein, Place de la République bijvoorbeeld, ontbreekt in Villepean.


Ik vind het de mooiste naam denkbaar.



Vandaar dit boekje als hommage aan mijn straat daar
die op nummer 2 begint met de mooie siertuin van Madame Lavrat.


De brievenbus kan ik er nu rustig  laten ondersneeuwen door trossen wilde roosjes,


 ieder voorjaar zullen er fiere irissen naast het hekje prijken,


zal het erf bijna overwoekerd worden door margrieten

en het huis overschaduwd door de twee oude linden.

Echt of verzonnen?


Een tuin vol bloemen 

onbestaande bloemen.

Of verzonnen echt is


en echt verzonnen?


Blijft die tuin


vol  bloemen.


Echt of niet echt. 
't Zal me een zorg zijn.


Na de laatste pagina nog een paar details.
Ik kan het niet laten.



Mijn tuin, mijn lapjes,



mijn liefjes, mijn duifjes,



mijn dromen.













Ik heb een tuin vol onbestaande bloemen,
     ik heb een tuin vol echt bestaande bloemen.


   Meer over mijn dorp in de Berry: 
post Boerenhuizen 3 en 4, januari 2014 
post Merktekens 37, november 2014 en post Figuratief 38, november 2014


Geen opmerkingen:

Een reactie posten