woensdag 10 september 2014

30 Transparant, Stekenboek

30 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken


TRANSPARANT. Stekenboek Stalenboek 1984

OP ZOEK NAAR MIJN HANDSCHRIFT 

Stalenboek Borduursteken
20 plastic hoezen A4 in band 24 x 32 cm
Textiel, vlieseline, textielstiften, rijggaren, diverse soorten borduurgaren




rijgsteken


platte steken
Bij het bladeren zie je steeds de achterkant voor de omgeslagen pagina
naast de voorkant van het nieuwe blad

stopsteek


draad opnaaien en doorstoppen


Franse knoopjes


flanelsteek


spansteek


schaduwsteek en chevronsteek


wisselende flanelsteek


versprongen rijg- en stiksteek


dubbele rijgsteek


rechte en diagonale platte steken


dubbele kruissteek


brede steelsteek


rijgsteek, steelsteek, stiksteek


platte steek, open flanelsteek


één- en tweezijdige taksteek, ingrijpsteek



stop- en spansteken


brede steelsteek, stiksteek


gesloten kettingsteek



Na diverse oefenlappen en veel trial en error kwam ik tot de conclusie
dat van alle fraaie borduursteken voor mij uiteindelijk alleen de platte steken,
het simpele rijgen, stikken en stoppen overblijven.
Met de hand en met de machine geven ze me immers alle mogelijkheden 
te tekenen wat ik wil laten zien,
te schrijven wat ik wil zeggen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten