dinsdag 7 oktober 2014

33 Images. Stalenboek

33 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken 

IMAGES. Stalenboek 2005

29 kaarten in drie kleuren (14 x 27 cm)
in harde kaft, bekleed met Vlisco-katoen
Textiel, papier, krantenknipsels, naaigaren.

Krantenfoto's - uitgeknipt en bewaard - gecombineerd met bijpassende stalen
van stoffen die voor mij een geschiedenis hebben, mijn textiele dagboek zijn.

De rode flanellen stofdoeken van mijn moeder,
deftige jurken van allang overleden tantes, een kanten sprei,
 brokaat van een cocktailjurk, zijde van een versleten shawl,
een fleurige zomerblouse, een keurig overgooiertje, een vrolijke trappelzak,
gaas van een dameshoed, een dierbaar overhemd,
het chique mantelpakje, de stropdas van mijn vader,
een gebloemde schort, de strook van een lange hippierok, een babyjakje.

Les robes de ma vie. 
Staaltjes van mijn leven in kaart gebracht.
Zij vertellen het verhaal, eindeloos aan te vullen en te variëren.





IMAGES















































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten