maandag 16 juni 2014

20 Structure de Vie. Stalenboek.

20 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken

STRUCTURE DE VIE. Stalenboek  2005

22 kaarten (16 x 21 cm) in kaft, bekleed met lila zijde
Textiel, papier, krantenknipsels, textielverf, stempels/sjablonen en garens 

                                     


Opbouw, organisatie van het leven


Levensvormen


Voor mijn wandkleden koos ik dikwijls als onderwerp de structuren 
van stenen, schelpen, planten, veren en allerlei andere levensvormen.
 Van labradoriet tot zaaddozen. Een klein roze schelpje en een school vissen.



Daarnaast heeft "Structure de Vie" voor mij ook de associatie met
de inrichting en organisatie van het leven, mijn leven.

  

Het één moet min of meer kloppen met het ander,


hoe verbind ik het een met dat ander?


groot en klein


 gesteente en plankton


schubben en schelpen


koraal en zaadpluizen


vlinder-ogen en wolkenluchten


weefsels en druppels


kwallen en rozenknoppen


zwermen en scholen


spons en amethist


halmen en wier


vissen en vogels


onder de zeespiegel


hoog in de lucht


nerven en dons


kristallen en sneeuwvlokken


Choreografie van het leven


Structure de Vie.
                                           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten