zondag 21 december 2014

41 Goede Wensen voor 2015

41 Woosje Wasser Kunstenaarsboeken

Goede WENSEN voor 2015


In januari  2014 ben ik begonnen met mijn blog: 

Woosje Wasser Kunstenaarsboeken. Text in Textiel .

De opzet was mijn textiele boeken te archiveren en zo toegankelijker te maken,
ze -blad voor blad- aan de hand van foto's te laten zien
Daarbij heb ik materiaal en de afmetingen beschreven, vorm, techniek en inhoud 
toegelicht en verduidelijkt.

Naast textiel zijn letters, woorden en teksten in mijn werk het tweede vertrekpunt. 
Als de teksten niet van mezelf zijn maar citaten, zijn ze cursief afgedrukt en is dat
-met bronvermelding - in de betreffende blog vermeld.

Toch blijken vooral de Stalenboeken op de eerste plaats dagboeken, 
waarin textiel een hoofdrol speelt.
Daarbij ben ik me wel bewust dat ik soms misschien te veel van mijn eigen bekendheid met materiaal en inhoud uitga. Zo zijn de Reisboeken - anders dan mijn fotoboeken - zeker geen getrouw verslag, maar geven ze subjectieve impressies weer.

Veertig boeken dit jaar, een hele klus. 
Ik werd gedwongen mijn werk op een rij te zetten.
Het eind is nog niet in zicht. De langere en qua inhoud en vorm  soms gecompliceerdere boeken wachten nog. Een uitdaging en een opgave voor mij en misschien ook voor de kijker.

En dan is een blog er ook nog om iedereen het allerbeste te wensen 
voor het nieuwe jaar 2015 met nog een paar kerstkaarten uit de serie  Herbarium,
zoals ik die vorig jaar verstuurde met Goede Wensen voor 2014.     
  
                                             
  




































Geen opmerkingen:

Een reactie posten